Marts: Isolation og hjemmetræning

Marts måned har nok for det fleste af os været temmelig usedvanlig og udfordrende. Danmark blev som alle ved ramt af covid-19, og blev lukket ned i den forlangende måned. Når jeg ikke har skrevet om det før, er det fordi det ganske enkelt har hængt mig langt ud af halsen at læse om det alle steder. Trods det, kan det ikke ungås, at nedlukningen af landet har haft betydning for mig også.

Som de fleste andre, er jeg selvfølgelig bekymret for mine nærmeste. Specielt ældre familiemedlemmer og svagelige. Som kronisk astmatiker, er jeg selvfølgelig også bekymret for mit eget helbrede. Derfor har jeg også gjort mig nogle tanker om hvad jeg selv kan gøre, for at holde mig selv på toppen. En af de vigtigeste ting for mig, har været at holde mig fysisk i gang, selv om fitnesscentrene og studiet er lukket ned. En god kondition har nemlig betydning for hvor meget jeg mærker til min astma. Min umiddelbare tanke er derfor, at jo bedre kondition jeg er i hvis jeg skulle blive ramt, jo bedre klare jeg mig nok også igennem. I praksis har det betydet at jeg har lånt en konditionscykel, så jeg kan holde min kondition ved lige fra min egen stue.

Uddannelse og læsestof

Nedlukningen har selvfølgelig også haft betydning for min uddannelse. I Januar måned startede jeg min uddannelse til personlig træner og skulle efter plane have været færdig midt maj. Da alle skole jo er lukket, er det udskudt i hvert fald en måned. Det er selvfølgelig vildt frustrerende, men heldigvis har vores underviser været godt til at ligge nogle hjemmeopgaver op, så vi har kunne holde os lidt i gang. Heldigvis har jeg også haft god tid til at læse lidt, da jeg har valgt at holde ferie fra d 27 marts og frem til efter påske. Noget af den tid, har jeg også valgt at bruge på, at opdatere mig lidt på min egen sport. Jeg har nemlig investeret i bogen “Strenghed and conditioning for pole” af Neola Willy. En bog jeg i aller højeste grad kan anbefale til andre interesseret. Det giver en god forståelse for hvad det er, man som pole danser skal kunne, og hvordan man kan træne mere effektivt. Bogen giver også en opskrift på hvordan man kan ligge et godt træningsprogram for sig selv. Ja faktisk kan jeg næsten ikke få armene ned over denne fantastiske bog! 🙏🏻

Månedens blogindlæg

I den her måned har jeg skrevet to blogindlæg omhandlende opvarmning. Det første omhandler hvorfor det kan være en fordel at varme om, og hvad det gør godt for. Det andet handler om hvordan man varmer op. Derudover blev marts måned også den måned, hvor jeg færdiggjorde endnu et yoga burn program, så det har jeg selvfølgelig også skrevet lidt om. Fik du ikke læst mine blogindlæg, eller ønsker du at genlæse dem kan du finde dem her:

Fremtidige blogindlæg

Lige for tiden har jeg egentlig ikke så mange planer for, hvad jeg vil skrive om det næste stykke tid. Det eneste jeg har gang i lige nu, er at færdiggøre endnu et yoga burn program i rækken. Det skal jeg selvfølgelig nok skrive om så snart jeg er færdig med det. Ellers har jeg bare tænkt mig at nyde resten af min ferie. Derudover tror jeg at jeg vil nyde at corona krisen har gjort at jeg er mere hjemme, og har tid sammen med min mand og mine dyr.

Jeg håber at du der ude også passer på, dig selv, og får det bedste ud af en mærkelig tid. 🙏🏻❤️

Lignende indlæg

Kommenter

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *