Status efter Julen, og kostplan for 2019

Julen er nu vel overstået, og nytåret står og venter lige om hjørnet. Nogle af os har spist godt igennem i julen, og det har sat sine spor. Nogle vil gerne tabe sig, og i gang med at træne, og andre skal bare tilbage til deres sunde livsstil igen. Her hjemme besluttede vi inden jul, at tage en pause fra KISS-kosten. Vi har nydt julemaden i selskab med vores familie, og fået os en velfortjent pause fra det hele. Det trængte vi bestemt til, efter et langt år med behandling. Som du måske kan forestille dig, giver det sine problemer med maven, når man pludselig får meget mere stivelse end man er vand til. Derfor ser vi efterhånden meget frem til at starte et nyt sundt år. Nytårs aften bliver heldigvis ikke lige så hård for maven, da vi i år bliver hjemme. Det gør vi fordi det er første år vi har vores dejlige hund, som vi derfor ikke ved hvordan reagerer på alt nytårs krudtet. Vi skal dog ikke være helt alen, for min højt elskede svigermor kommer forbi, og nyder aftenen sammen med os, så vi glæder os meget.

Hvis du er en af dem der har spist lidt mere end du egentlig burde i julen, og gerne vil i gang med at tabe dig i januar, så frygt ej. Jeg har besluttet at dele min kostplan for de første 14 dage med dig! Ja du læste rigtig. Helt gratis, og endda med tilhørende opskrifter her på siden! okay, måske ikke helt 14 dage. Mandag i uge 1 er jo trods alt nytårs aften. Den syntes jeg trods alt at du skal nyde uden at tænke for meget på slankekur og kostplaner.

Min kostplan for uge 1 & 2, 2019:
For mig er det vigtigt, at min Kostplan er nem at følge i en travl hverdag, og det betyder også at jeg ikke skal tænke for meget over hvad jeg skal hver dag. Derfor er min morgenmad den samme, alle hverdage. Efter at jeg prøvede Chiagrød for første gang, i forbindelse med mit blogindlæg om morgenmad, er det blevet min foretrukne morgenmad. Jeg laver altid til 4 dage af gangen, og så bliver det altså ikke nemmere. I weekenden må det dog godt være lidt mere spændende, og jeg prøver også gerne nye opskrifter af i weekenden, når jeg har tid og overskud til det.

Hvis ikke du har læst mit blogindlæg om Morgenmad, så kan du finde det HER!

FRUGT
Om formiddagen er frugt min forktruekende snack. I vuggestuen spiser vi formiddagsmad/snack klokken 9 og frokost allerede klokken 11. Min formiddags snack skal derfor ikke være alt for mættende. Hvis jeg ikke er sulten, springer jeg blot frugten over, og gemmer den til næste dag. Når man er på KISS-kost er der dog nogle frugter der er bedre end andre, grundet deres indehold af frugtsukker. Hvis du er på slankekur, vil jeg også anbefale at du holder sig til disse frugter, som er:

  • Abrikos
  • Appelsin
  • Blomme
  • Grapefrugt
  • Kakifrugt, Sharonfrugt
  • Kumquat
  • Passionsfrugt
  • Pære
  • Æble

Opskrifter
For at gøre det nemt for dig, vil jeg linke mine opskrifter her under. Det eneste du selv skal gøre, er at skrive din indkøbsesdel, og tilberede maden. Passer Kostplanen ikke med dit skema, kan du sagtens bytte rundt på dagene, eller du kan bruge mine opskrifter til inspiration til din egen kostplan.

God fornøjelse, og godt nytår! ❤️

Morgenmad:

Frokost:

Eftermiddagsmad/snack:

Aftensmad:

OBS: Mange af mine opskrifter mangler billeder. Jeg arbejder på sagen. 😉

Lignende indlæg

Kommenter

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.