Yoga burn booty challenge

I sidste uge skrev jeg om “yoga burn total body challenge”. I den her uge skal det handle om en anden 12 ugers challenge, nemlig “yoga burn booty challenge”. Du kan finde indlægget fra sidste uge her HER!

Når jeg har valgt at købe “yoga burn booty challenge”, hænger det sammen med det vægttab jeg har gennemgået det seneste år. Siden min mand og jeg gik over på KISS-kost for lige lidt over et år siden, har jeg tabt mig rigtig meget. Ja det har vi egentlig begge to. Det betød selvfølgelig også, at min numse blev ret flad og kedelig at se på. Skal jeg være ærlig, så er der faktisk ikke ret meget tilbage af den. Jeg var derfor også meget spændt på at se, hvor stor en forskel denne challenge ville gøre.

“Yoga burn booty challenge” minder rigtig meget om “yoga burn total body challenge”, i måden træningsprogrammerne er opbygget. Programmet er lavet til at hjælpe med at forme, styrke, stramme op og tone gluteus musklerne, eller balle musklerne. Der kræves ingen former for træningsudstyr, ud over hvad du kan finde i dit hjem i forvejen. For eksempel bliver der i nogle af programmerne brugt en pude, en stol eller en puf. Dog vil jeg anbefale at man skaffer sig en yogamåtte, hvis ikke man allerede har en, da det langt hen af vejen er det mest behagelige. Hver træningsvideo vare 15 minutter, og kan derfor nemt inkorporeres i en travl hverdag.

På samme måde som “yoga burn total body challenge” er “yoga burn booty challenge” opdelt i tre faser:

  1. Prime phase: En opvarmningsfase der har til formål at oprette forbindelse til, samt klargører, gluteus musklerne. Bevægelserne i denne fase er designet til at pleje led og ledbånd, samtid med at alle tre gluteus muskler bliver varmet igennem. Det er denne fase der skal sikre at at musklerne er klar til at yde maksimalt, uden risiko for store skader.
  2. Activate phase: I denne fase bliver man presseinteressen for en række udfordrende øvelser, der fuldt ud aktiverer hver enkel af de tre store baldemuskler, gluteus maximus, gluteus medium og gluteus minimum.
  3. Pump phase: I den sidste del af træningen introduceres en række effektive øvelser der aktiverer alle tre muskler samtidigt. Øvelserne har til formål at skabe et fast og rundt udseende, samt at sætte forbrændingen i vejret. Denne del af træningen skulle sikre en lang efterforbrænding, der varer i op til 48 timer efter træningen.

Som sagt er hver træningsvideo kun 15 minutter lang, hvilket er rart når man har travlt, i det man kan dele træningen op i mindre bidder alt efter hvad man har tid til. Hvis du gerne vil følge programmet 100 procent som det er tænkt, hvilket jeg vil påstå er det der giver det bedste resultat, vil du dog være nød til at sætte lidt mere tid af end blot 15 min, pr. træning. Programmet er tænkt sådan, at man træner tre gange om uge. Der er én træningvide om uge, af 15 minutters varighed. På den første dag, træner man kun de 15 minutter, derefter holder man en hviledag, og på anden træningsdag træner man i 30 minutter. Det vil altså sige, at man laver samme video to gange i træk. Herefter holder man endnu en hviledag, og på den tredje træningsdag, træner man i 45 minutter. Man gentager altså denne gang videoen tre gange! Ugen efter har man en ny træningsvideo, hvor man følger samme system.

Min oplevelse af udfordringen

Jeg har aldrig gået ret meget op i at træne min numse før, da jeg altid har syntes at det var lidt kedeligt. Desuden har det ikke været så nødvendigt, da det er et af de første steder fedtet sætter sig på mig, når jeg tager på. Det betød selvfølgelig også, at da fedtprocenten faldt, stod jeg tilbage med det jeg mest af alt vil kalde to kedeligere halvflade balloner. 🙈

Jeg vil sige at jeg blev yderst overrasket over hvor sjovt det var at træne numsen, med denne challenge. Jeg har faktisk virkelig nydt hver træningsvideo i fulde drag, og det havde jeg bestemt ikke forventer. Oven i dette, så, så jeg faktisk ret hurtigt resultater. De to halvflade balloner begyndte pludseligt at løfte sig, og jeg var ikke den eneste der bemærkede det. Omkring halvvejs inde i programmet, begyndte min mand også at kommentere på det. Som han sagde til mig en dag, så var jeg begyndt at få lidt mere fylde i numsen igen. Bevares, den bliver da nok aldrig så stor og fyldig som før, men jeg vejer altså også 14 kg mindre nu.

Ud over det synlige resultat, så begyndte jeg også at mærke mine balder. Ikke på en ubehagelig måde, som når man virkelig har trænet igennem, og musklerne er helt smadret, men på en god måde. Det var som om, at mine gluteus muskler begyndte at vågne efter en lang dvale. I starten summede de en hel del, og nu har jeg fået en helt ny bevidsthed, og “kontrol” om du vil, over mine gluteus muskler. Jeg er blevet mere bevidst om hvordan jeg kan aktivere dem, også i løben af en helt almindelig hverdag, hvor man nogle gange kan komme til at sidde ned lidt for længe af gangen.

OBS: Hvis man har nogen som helst problemer med sine knæ, vil jeg råde til, at man er lidt ekstra forsigtig, og opmærksom, når man laver nogle af øvelserne. Det kan nok ikke undgås at man bruge knæene meget i en booty workout, og måske det bare er mig, men jeg kom meget nemt til at overbelaste mine hypermobil knæ. Så vær opmærksom på at lave øvelserne korrekt, og hold lidt igen, hvis det gør ondt i knæene.

Alt i alt, er jeg virkelig glad for mit køb, og jeg kan virkelig varmt anbefale denne challenge. Det er ikke bare sjovt, men det giver faktisk også resultater! 🍑

Hvis man er en garvet yogaudøver, vil jeg dog ikke anbefale yoga burn. Yoga burn er helt klart for os nybegyndere, inden for yogaens verden, og jeg forestiller mig ikke at en avanceret yogaudøver får ret meget ud af programmerne.

Bonusser ved køb af yoga burn booty challenge:

Sammen med denne challenge kommer blandt andet et firer ugers trænings program, som man kan følge når man har gennemført selve udfordringen: “yoga burn booty challenge final four”. Her bliver træningen taget til nye højder. Træningsvideoerne er stadig kun 15 minutter lange, men tanken er at man nu træner tre gange 45 minutter om ugen. Træningen er lige så sjov og udfordrende som før, om end måske endnu mere udfordrende, men det er det hele værd. Selv syntes jeg at det er rigtig rart at få nogle træningsprogrammer, man kan lave efterfølgende, så man får mulighed for at vedligeholde sit gode resultat efter at have færdiggjort sin challenge. Uden et sådan program, er jeg ret sikker på at jeg ret hurtigt ville glemme at træne numsen, for blot at starte forfra når resultatet var forsvundet.

Her kommer lige et lille overblik over hvad man får med af ekstramateriale, når man køber Yoga burn total body challange:

  • Cut the fat, keep the curve: En lille HIIT-trænings rutine. Denne lille trænings video er designet til at booste forbrændingen, og slanke området omkring hofterne og så giver det en god efterforbrænding. Den er specielt god som en lille ekstra weekends træning, eller ekstra træning inden du skal i byen, eller til et arrangement, hvor du ved at du kommer til at spise flere kalorier end du plejer.
  • Yoga burn booty nutrition vide: En video med tips og tricks til hvordan man kan spise før og efter træning, for at maksimere resultaterne af træningen.
    • Yoga burn booty nutrition bundle: Under købet af “yoga burn booty challenge” bliver man tilbudt at købe et dissideret nutrition bundle, der indeholder en kogebog og en madplan til god og sund mad, der hjælper med at øge energien, hjælper kroppen med at restituerer samt give et endnu hurtigere og bedre resultat af træningen. Selv valgte jeg dette til, da jeg elsker af få nye ideer til hvad jeg kan spise, og eksperimentere med nye retter i køkkenet.
  • Yoga burn total body challenge final four: Et firer ugers træningsprogram, du kan følge når udfordringen er gennemført. Lige som i selve udfordringen er hver teæningsvideo 15 minutter lang, men som hovedregel bør man bestræbe sig på at træne 45 minutter, 3 gange om ugen.
    • Sexy flexy streching series: En lækker lille smidighestdræning, der hjælper med at opnår større bevægelighed i muskler og led.

Andre blogindlæg omhandlende yoga burn:

Lignende indlæg

Kommenter

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.